Your IP: Unknown · Your Status: ProtectedUnprotectedUnknown

Skip to main content

VPN – מדריך למתחילים

VPN מאפשר להגן על הפרטיות שלכם באינטרנט. עם הפופולריות הגוברת של שירותי VPN, אולי תהיתם אם גם אתם צריכים אחד. במאמר זה ניתן הסבר מפורט על מה זה VPN וכיצד להשתמש בו ללא צורך בידע מעמיק במחשב.

VPN – מדריך למתחילים

ההגדרה של VPN

VPN אלו ראשי תיבות של Virtual Private Network רשת פרטית וירטואלית. NordVPN שומר על פרטיותכם ומאבטח אתכם באינטרנט, על ידי הסתרת כתובת ה-IP שלכם וניתוב התנועה דרך שרתים מוצפנים בבעלות פרטית (בניגוד לשרתים לא מוצפנים בבעלות ספק האינטרנט שלכם). כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על ‘חיבור מהיר’ באפליקציה כדי לאבטח את עצמכם באינטרנט. אתם יכולים להוריד את אפליקציית NordVPN עבור מערכות ההפעלה: Windows, macOS, Linux, iOS, Android ו-Android TV.

VPN למתחילים

VPN למתחילים

האינטרנט כשלעצמו אינו מקום בטוח. האקרים תמיד מחפשים דרכים להיכנס למערכת ולגנוב את הכסף שלכם. זאת בנוסף לממשלות שמרגלות אחר אזרחיהן וספקי שירותי אינטרנט שמוכרים את נתוני הגלישה שלכם למשווקים.

כאשר אתם מפעילים VPN (רשת וירטואלית פרטית) במחשב, בסמארטפון או בטאבלט, הוא מגן על הנתונים שלכם על ידי ניתובם דרך שרתים מוצפנים. כשאתם משתמשים ב-VPN, זה עוזר למנוע מצדדים שלישיים לרגל אחר הפעילות שלכם, מה שמעניק לכם שכבת אבטחה נוספת.

דמיינו את הרכבת התחתית בניו יורק או בלונדון. לרכבות יש חלונות כך שכל אחד יכול לראות מי נמצא בפנים ומה הוא עושה. לרכבות יש גם שילוט כך שכל אחד יודע לאן פניהם מועדות. עכשיו, דמיינו רכבת מיוחדת ללא חלונות או שילוט. האנשים בפנים יודעים מה הם עושים ולאן הם נוסעים, אבל לאף אחד שמתבונן ברכבת מבחוץ אין מושג.

כשאתם מפעילים VPN במכשיר שלכם, הוא הופך לרכבת המיוחדת הזו. ספקי אינטרנט וחטטנים אחרים יכולים לראות שאתם מחוברים לאינטרנט, אבל הם לא יכולים לראות את המידע הרגיש שלכם ולהשתמש בו לרעתכם.

מנהרת VPN משפרת את הפרטיות שלכם על ידי הצפנת נתונים (במילים אחרות, המרתם לקוד) והפיכתם לבלתי קריאים עבור האקרים.

מה VPN עושה?

מה VPN עושה?

אפליקציית NordVPN מסתירה את כתובת ה-IP והפעילות המקוונת שלכם מפני מרגלים, על ידי ניתוב התנועה שלכם דרך שרתי VPN מוצפנים. המשמעות היא שהפעילות המקוונת שלכם נשמרת מאובטחת ופרטית מפני צדדים שלישיים, ומכל מי שאולי ירצה לפקח על הפעילות שלכם אונליין.

הנה כמה תרחישים שבהם כדאי להשתמש בחיבור VPN, או להשתמש בשירותי VPN:

  • חיבור מאובטח ל-Wi-Fi ציבורי. האקרים יוצרים לעתים קרובות נקודות חמות ציבוריות מזויפות כדי לגנוב את פרטי כרטיס האשראי, הסיסמאות והמידע הרגיש שלכם. VPN מאבטח את התנועה שלכם כאשר אתם מחוברים לWi-Fi ציבורי, ושומר עליכם מפני האקרים.
  • חיסכון בכסף בקניות באינטרנט. חלק מהאתרים מציעים מחירים שונים ללקוחות ממדינות שונות. עם VPN, תוכלו להסתיר את המיקום הגיאוגרפי שלכם ולהחליף מיקומים כדי לאתר את המחיר הטוב ביותר.
  • שמירה על פרטיות הנתונים שלכם. VPN עוזר לשמור על הפעילות המקוונת והנתונים שלכם פרטיים ומאובטחים, וזה כל העניין בחופש באינטרנט.

האם VPN חוקי?

שירותי VPN הינם חוקיים ברוב המדינות. עם זאת, מדינות מסוימות, כמו סין, איראן ורוסיה, מגבילות או אוסרות את השימוש ב-VPN.

מה ההבדל בין VPN ל-proxy?

הוא מונח טכנולוגי נוסף שנוטים לשמוע לעתים קרובות בהקשר לאבטחת סייבר. בדיוק כמו VPN, שרת proxy מסווה את כתובת ה-IP שלכם ועוקף מגבלות גיאוגרפיות. זה נהדר עבור צפייה בסרטוני YouTube המוגבלים לאזור מסוים וגלישה באינטרנט באופן אנונימי.

אבל בניגוד ל-VPN,שרת proxy לא מצפין את התנועה שלכם, ומשאיר אותה נגישה להאקרים, ממשלות וספקי אינטרנט.

כל התנועה שעוברת דרך proxy גלויה גם לבעלי השרת. NordVPN לעומת זאת, מציע מדיניות קפדנית ללא רישום מעקב של התנועות – כל מה שאתם עושים באינטרנט נשאר העסק הפרטי שלכם בלבד.

מה ההבדלים בין אפליקציית VPN לתוסף VPN?

תוסף VPN מגן רק על הנתונים בדפדפן שלכם, בעוד שתוכניות ושירותים אחרים במכשיר שלכם כגון Netflix, Dropbox או Skype משתמשים בחיבור אינטרנט רגיל שאינו מוצפן.

בשונה מהתוסף, אפליקציית VPN מגנה על כל התנועה היוצאת מהמכשיר שלכם. אם VPN מופעל במחשב, זה לא יאבטח רק את הנתונים בדפדפן שלכם, אלא גם את כל הכלים ותוכנות האחרות המחוברות לאינטרנט.

כיצד להתחיל להשתמש ב-VPN?

אפליקציית NordVPN קלה לשימוש והתקנתה לוקחת מספר דקות בודדות. כל שעליכם לעשות זה פשוט לעקוב אחר השלבים הבאים:

  1. הורידו והתקינו אתאפליקציית NordVPN.VPN -מדריך למתחילים
  2. הירשמו ליצירת חשבון חדש או התחברו אם כבר יש לכם אחד.VPN -מדריך למתחילים
  3. לחצו על כפתור החיבור המהיר, שיבחר אוטומטית את השרת המתאים ביותר עבורכם.VPN -מדריך למתחילים
  4. תהנו מאינטרנט מאובטח.

    בנוסף, מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו ‘מה זה VPN?‘, שבו ניתן הסבר רחב יותר על VPN למתחילים.

קחו את הפרטיות שלכם לידיים. הישארו מאובטחים עם ה-VPN המוביל בעולם

רכשו את NordVPN