您的 IP: 未知 · 您的狀態: 受到保護未受保護未知

跳到主要內容

VPN לא מתחבר: הבעיות הנפוצות ביותר וכיצד לפתור אותן

שיחה חשובה וחסויה. החלפה נתונים רגישים אונליין. במצבים המתוחים והמלחיצים האלה, אתם רוצים שהכל יהיה בטוח ומאובטח, לכן אתם משתמשים ב-VPN. ואז מגיעה שגיאת “VPN לא עובד”. נשמע נורא? הרגע הזה יכול להיות אפילו יותר גרוע אם אתם מתחברים ממדינה עם הגבלות אינטרנט וחופש אינטרנטי נמוך.

VPN לא מתחבר: הבעיות הנפוצות ביותר וכיצד לפתור אותן

למרבה המזל, ישנם אמצעים בהם אפשר להשתמש כדי לנהל מצבים כאלה. למדו כיצד לתקן בעיות שונות של “VPN לא מתחבר”.

מדוע ה-VPN לא עובד וכיצד לתקן את זה?

אם תוכנת ה-VPN שלכם אינה פועלת כהלכה, תוכלו לעשות מספר דברים: בדקו את הגדרות הרשת, שנו את השרת, ודאו שהפורטים הנכונים נפתחו, השביתו את חומת האש והתקינו מחדש את תוכנת ה-VPN. במידה ואף אחת מהשיטות שלהלן לא עובדת, זה הזמן ליצור קשר עם ספק ה-VPN שלכם.

נצלול עתה לפרטים ונראה כיצד תוכלו לתקן את תוכנת ה-VPN שלכם. שיטות אלה לפתרון בעיות VPN רלוונטיות גם עבור משתמשי אנדרואיד או אייפון.

ל-VPN שלכם יכולות להיות בעיות חיבור מסיבות מגוונות. לפני שתתעצבנו או תתאכזבו מספק השירות, נסו את השיטות הבאות:

מדוע VPN לא מתחבר?

בדקו אם חיבור האינטרנט תקין

קודם כל, בדקו את חיבור האינטרנט. נסו לפתוח כמה דפים ללא חיבור VPN ובדקו אם הם עולים. אם יש לכם NordVPN, אל תדאגו יותר מדי אם חיבור האינטרנט שלכם חלש. ברגע שאפליקציית NordVPN תזהה בעיה בחיבור ה-VPN, פיצ’ר Kill Switch המובנה ינתק את הקישור לאינטרנט.

אם לא, נסו את הפעולות הבאות:

  • נתקו והתחברו מחדש לרשת ה-Wi-Fi
  • הפעילו מחדש את הנתב
  • בדקו את כבל הרשת של הנתב כדי לראות אם הוא מחובר
  • פנו לספק האינטרנט שלכם אם אתם עדיין זקוקים לעזרה בחיבור האינטרנט

בדקו את פרטי הכניסה שלכם

אם אתם מפעילים תוכנת VPN בנתב שלכם, ודאו שהזנתם את פרטי הכניסה הנכונים מכיוון שהם נפרדים מחשבון ה-VPN שלכם. אם הם שגויים, לא תוכלו להתחבר לשרת VPN.

אם אתם משתמשים ב-NordVPN, בדקו את פרטי ההתחברות בקלות בלוח הבקרה של המשתמש, אליו ניתן לגשת מדף האינטרנט שלנו. בחרו NordVPN תחת Dashboard בצד שמאל. לאחר מכן גללו מטה אל Advanced configuration וראו את שם המשתמש והסיסמה שלכם בחלק של Service Credentials (הגדרה ידנית). הקפידו לבדוק אם האתר ממנו הורדתם את ה-VPN הוא אתר אמין. עיינו ברשימה להלן לבדיקת אמינות האתר.

  • בדקו שוב את כתובת האתר כדי לוודא שהיא מאויתת כהלכה
  • חפשו מנעול בשורת הכתובת. רוב הדפדפנים יודיעו לכם אם האתר אינו מאובטח
  • הזינו את הכתובת באתר הזה.

כמו כן, ודאו שאתם משתמשים בסיסמאות מורכבות עבור חשבון ה-VPN שלכם ושנו אותן לעתים קרובות כדי להישאר בטוחים. אתם יכולים להשתמש בכלי NordPass המאובטח שלנו כדי לאחסן אותן.

בדקו אם שרת ה-VPN המועדף עליכם פועל

ייתכן שהבעיה היא בתשתית של ספק ה-VPN, ספציפית בשרת ה-VPN. ראשית, בדקו אם ה-VPN שלכם עובד. הצעד הבא יהיה בדיקת השרתים. שרתים מסוימים יכולים לדחות חיבורים חדשים אם הם עמוסים יתר על המידה. אם אתם משתמשים ב-VPN פרמיום, אמורה להיות לכם גישה להמון שרתים . לדוגמה, אם אתם מתקשים להתחבר ל-VPN בבריטניה , נסו להתנתק ולבחור שוב בשרת אחר בבריטניה. אתם תישלחו לשרת VPN שונה, וזה עשוי לפתור את הבעיה.

ודאו שהפורטים הנכונים נפתחו

הספק יכול לחסום תעבורה מפורט ספציפי, נסו לשנות את הגדרות ברירת המחדל של הפורטים כדי לראות אם הפורטים הנכונים פתוחים עבור ה-VPN.

כדי ש-NordVPN יפעל, פורטים 443 TCP ו-1194 UDP צריכים להיות פתוחים. חומת האש או הנתב חייבים לאפשר מעבר ל-VPN. שימו לב ש-NordVPN לא מציע העברת פורטים (Port Forwarding). האפליקציה חוסמת את כל הפורטים מלבד אלו שתוכנת ה-VPN צריכה כדי לפעול. זה הופך אתכם לבטוחים יותר, שכן פורטים פתוחים יוצרים הרבה סיכוני אבטחה עבור חיבור האינטרנט.

בעיות בתוכנת VPN

תוכנת VPN, בדומה לתוכנות אחרות, יכולה לקרוס או לחוות תקלות ובאגים מעת לעת. ודאו תמיד שיש לכם את הגרסה המעודכנת ביותר של האפליקציה (ספקי פרימיום כמו NordVPN מבצעים בדיקות מתמדות לאיתור ותיקון באגים בהקדם האפשרי). כמו כן, נסו לאפס או להתקין מחדש את התוכנה במקרה והבעיה נמשכת. שקלו לסגור תוכנות רקע ולנקות את שטח האחסון. אל תשכחו לבדוק גם את חיבור האינטרנט. בנוסף, יכולות להיות בעיות בהגדרות ה-VPN. ניתן בקלות לאפס אותן לברירת המחדל אם אתם חושדים שמשהו לא בסדר.

חסימת חומת אש

ודאו שחומת האש אינה חוסמת חיבורי VPN. הוסיפו את תוכנת ה-VPN לרשימת החריגים בהגדרות חומת האש.

צרו קשר עם שירות הלקוחות

אם אף אחת מהשיטות הללו לא עוזרת, צרו קשר עם שירות הלקוחות של הספק שלכם והודיעו להם על הבעיה. תמיכת NordVPN זמינה 24/7, כך שתוכלו להשיג אותנו בכל מקום ובכל זמן.

מדוע VPN לא מתחבר?

מדוע חיבור ה-VPN כל כך איטי?

למרות ששירותי VPN פרימיום אינם מאטים את האינטרנט באופן משמעותי, אתם עלולים לפעמים לחוות נפילות מהירות, במיוחד עם VPN המוגדר בצורה לא טובה. להלן כמה טיפים כיצד לתקן את זה.

  1. הפעילו בדיקת מהירות

    ראשית, אנו ממליצים להריץ בדיקת מהירות כדי לבדוק אם הבעיה נעוצה בספק ה-VPN או בספק האינטרנט. גלו את ההבדלים בין המהירויות עם ובלי תוכנת VPN.

  2. החליפו שרת

    כפי שהוזכר, ביצועי השרת עשויים להשתנות בהתאם לקרבת המשתמש ועומס השרת. נסו להתחבר לשרת VPN קרוב יותר למיקום הפיזי שלכם ופחות עמוס.

  3. החליפו VPN Tunneling Protocol

    לא כל פרוטוקולי ה-VPN שווים, כך שהחלפה ביניהם עשויה להיות רעיון טוב. NordVPN מציע לכם כמה פרוטוקולים לשימוש. פרוטוקול ה-VPN שלנו Nordlynx הוא מהיר ומאובטח במיוחד ולא יאט משמעותית את מהירות האינטרנט. אופיו הקל משקל מאפשר את המהירויות הטובות ביותר ואבטחה הדוקה.

  4. שנו את הפורט או פרוטוקול ה-IP

    אם אינכם יכולים להתחבר ל-VPN או שהחיבור איטי, ייתכן שזה לא שרת ה-VPN או ספק ה-VPN. נסו לשנות את פרוטוקול ה-IP שלכם מ-TCP ל-UDP. למרות שלשניהם יש את היתרונות והחסרונות שלהם, UDP בדרך כלל מהיר יותר מ-TCP. עם זאת, זה בא במחיר של יציבות.

    אפשר גם לשנות את הפורטים עצמם. תוכנות VPN משתמשות בפורטי פרוטוקול VPN מומלצים וספציפיים כדי לנתב את התעבורה. פורטים מפרידים בין תעבורה ממקורות שונים כדי לשמור עליה מאורגנת. עם זאת, לא כל הפורטים יכולים לתקשר באותה מידה עם ה-VPN שלכם. כמו כן, ספק שירותי האינטרנט שלכם עשוי להאט פורטים מסוימים, כך שהחלפתם עשויה להיות רעיון טוב. עיינו בקישור הזה כדי לראות מה עוד אתם יכולים לעשות כדי להגביר את מהירות ה-VPN.

  5. הגדירו את תוכנת האבטחה

    תוכנת האבטחה שלכם עלולה להפריע לחיבורי VPN. הוספת NordVPN לרשימת ההיתרים שלה אמורה לאפשר לו לתפקד כמתוכנן. ברגע שתעשו זאת, לא תהיה לכם בעיה להתחבר לשרת VPN.

  6. שנו את ספק ה-VPN

    אם אתם משתמשים ב-VPN חינמי, סביר להניח שתחוו שיבושי חיבור ומהירות בתדירות גבוהה יותר. לספקי VPN לא אמינים או חסרי מימון בדרך כלל חסרים שרתי VPN ושירות לקוחות כדי להבטיח את החוויה הטובה ביותר. יתרה מכך, לעתים קרובות הם אוספים את הנתונים שלכם ואינם מספקים לכם את הפרטיות לה אתם מצפים. היזהרו מכל ספק VPN שמציע שירות חינמי – לרוב זה טוב מכדי להיות אמיתי.

איך למנוע מ-VPN להתנתק?

אם ה-VPN שלכם מפסיק לעבוד לעתים קרובות, התנועה שלכם עלולה להיחשף וייתכן שלא תקבלו את הפרטיות לה אתם מצפים לקבל. ישנן כמה דרכים להקל על בעיות VPN כאלה. נסו את ההצעות הללו לפני פנייה אל ספק ה-VPN.

  1. שנו את הגדרות חומת האש

    חומת האש בודקת וחוסמת מנות (packet) נכנסות, כך שבאופן טבעי היא גם יכולה להאט את הרשת. אם הגלישה נהיית איטית מאוד, אתם יכולים להתנתק משירות ה-VPN. חומות אש מסוימות אינן עובדות טוב עם VPN, ודאו שהחומה שלכם לא משבשת את תעבורת ה-VPN. הוסיפו את תוכנת ה-VPN שלכם לחריגים כדי שלא תצטרכו להשבית לחלוטין את חומת האש ולאבד שכבת הגנה.

  2. השתמשו בשרת DNS אחר

    לפעמים, ייתכן ששרת ה-DNS של ספק השירות שלכם לא יפעל כראוי, ולכן כדאי להחליף לשרת אחר. באפליקציה של NordVPN, אתם יכולים לעשות זאת בקלות ב-Preferences. רק זכרו ששרתי DNS מותאמים אישית חושפים אתכם לסיכוני דליפות DNS גבוהים יותר. NordVPN מציע הגנת דליפות DNS כדי להפוך את החוויה שלכם לבטוחה יותר.

  3. שנו פרוטוקולי VPN

    שוב, זה עשוי לעזור במקרה שהמערכת שלכם מפריעה לפרוטוקול VPN. נסו לעבור מ-TCP ל-UDP או בחרו אחד מהפרוטוקולים הרבים שמציע NordVPN.

שימו לב, אם אתם משתמשים בשירותי VPN פרימיום, ההסתברות להיתקל בבעיות רציניות בחיבור האינטרנט או ה-VPN שלכם נמוכה. ספקי ה-VPN הטובים ביותר מציעים גם מהירות וגם אבטחה. הורידו VPN לחוויה מקוונת חלקה ובטוחה.

הגנו על הפרטיות שלכם באינטרנט והישארו מאובטחים עם NordVPN

רכשו את NordVPN